Aprílová zľava na tehlové obklady, pozrite našu ponuku!

Všeobecné obchodné podmienky www.krytex.sk, Ul. československej armády 9203, 036 01 Martin, IČO: 36403695

1. Úvodné ustanovenia

1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj len „VOP“) upravujú právne vzťahy medzi obchodníkom:

KRYTEX – stavebné centrum, s. r. o.

Československej armády 9203

03601 Martin

Slovenská republika

 

IČO: 36403695

Registrácia spoločnosti: Obchodný register Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 13395/L

 

E-mail: krytex@krytex.sk

Tel.: +42143 4285194

a spotrebiteľom vyplývajúce z medzi nimi uzavretej spotrebiteľskej zmluvy.

1.2 Orgánom dozoru je:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) – Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj

Hurbanova 59, 911 01 Trenčín

Odbor výkonu dozoru

tel. č. 032/640 01 09, 032/640 01 08

www.soi.sk

1.3 Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník so spotrebiteľom.

Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou je kúpna zmluva uzavretá medzi obchodníkom ako predávajúcim a spotrebiteľom ako kupujúcim, ak je predmetom kúpy akákoľvek hnuteľná vec, vrátane veci s digitálnymi prvkami, a to aj vtedy, ak sa má vec ešte len vyrobiť alebo vyhotoviť, okrem iného aj podľa špecifikácií kupujúceho. Pri pochybnostiach platí, že predmetom spotrebiteľskej kúpnej zmluvy o kúpe veci s digitálnymi prvkami je aj dodanie digitálneho obsahu alebo poskytnutie digitálnej služby.

Zmluvou uzavretou na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.

Zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom:

  • uzavretá pri súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka,
  • na ktorej uzavretie dal návrh spotrebiteľ obchodníkovi na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka,
  • uzavretá v prevádzkových priestoroch obchodníka alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení spotrebiteľa obchodníkom na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka, alebo
  • uzavretá počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou.

1.4 Právne vzťahy týmito VOP neupravené sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky, a to najmä zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej spolu aj len „príslušné všeobecne záväzné právne normy“). Pokiaľ sa v týchto VOP výslovne neuvádza inak, pojmy používané v týchto VOP majú význam vyplývajúci z legálnych definícií príslušných všeobecne záväzných právnych noriem.

2. Všeobecné práva spotrebiteľa

2.1 Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

Pokiaľ sa v týchto VOP používa termín „zákazník“ alebo „kupujúci“, má sa to vždy vykladať tak, že sa jedná o zákazníka alebo kupujúceho, ktorý je zároveň spotrebiteľom. V závislosti od kontextu teda platí, že pojmy zákazník, kupujúci a spotrebiteľ sú navzájom zastupiteľné a zameniteľné (pokiaľ z kontextu výslovne nevyplýva inak, jedná sa o kupujúceho alebo zákazníka, ktorý je zároveň spotrebiteľom).

2.2 Spotrebiteľ má právo:

  • na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady,
  • podať podnet orgánu dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa (ak sa domnieva, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva alebo právom chránené záujmy),
  • na primerané finančné zadosťučinenie od obchodníka v prípade, ak obchodník porušil jeho práva alebo právom chránené záujmy v oblasti ochrany spotrebiteľa; a to za predpokladu, že spotrebiteľ na súde úspešne uplatní porušenie príslušného práva, resp. povinnosti obchodníka v oblasti ochrany spotrebiteľa (pri určovaní výšky primeraného finančného zadosťučinenia súd prihliada najmä na povahu, závažnosť, spôsob, rozsah, následky, trvanie a okolnosti porušenia práva spotrebiteľa alebo príslušné povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa),
  • na ochranu zdravia, bezpečnosti a ekonomických záujmov,
  • na informácie v rozsahu podľa príslušných všeobecne záväzných právnych noriem.

2.3 Spotrebiteľ môže odstúpiť od spotrebiteľskej kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od spotrebiteľskej kúpnej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.

3. Všeobecné povinnosti obchodníka

3.1 Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet. Za obchodníka sa pre účely týchto VOP považuje spoločnosť bližšie špecifikovaná v bode 1.1. týchto VOP.

Pokiaľ sa v týchto VOP používa termín „predávajúci“, má sa to vždy vykladať tak, že sa jedná o obchodníka. V závislosti od kontextu teda platí, že pojmy predávajúci a obchodník sú navzájom zastupiteľné a zameniteľné (jedná vždy o spoločnosť podľa bodu 1.1. týchto VOP).

3.2 Obchodník je povinný:

  • predávať tovar za dohodnutú cenu a poplatky, správne účtovať ceny a poplatky pri predaji a poskytovaní tovaru a odovzdať spotrebiteľovi potvrdenie o úhrade ceny,
  • označiť prevádzkareň na vhodnom a trvale viditeľnom mieste svojím obchodným menom a sídlom alebo miestom podnikania a prevádzkovým časom určeným pre spotrebiteľov,
  • predávať použitý tovar alebo tovar s vadami oddelene od ostatných tovarov alebo osobitne označený,
  • pred uzavretím zmluvy predviesť tovar alebo prekontrolovať tovar pred spotrebiteľom, ak to povaha tovaru umožňuje a spotrebiteľ o to požiada,
  • umožniť spotrebiteľovi prekontrolovať si hmotnosť alebo množstvo tovaru predávaného na množstvo,
  • poskytnúť spotrebiteľovi predpísané informácie a dokumenty v slovenskom jazyku alebo so súhlasom spotrebiteľa v inom jazyku, ktorý je pre spotrebiteľa zrozumiteľný, a to obvyklou formou zodpovedajúcou spôsobu predaja tovaru; možnosť súbežného používania iných jazykov, označení, grafických symbolov a piktogramov tým nie je dotknutá,
  • pri predaji dodržiavať vo vzťahu k spotrebiteľovi zásadu rovnakého zaobchádzania,
  • pri odstúpení od zmluvy zaokrúhliť úhradu platby za produkt platenú v hotovosti,
  • poskytnúť súčinnosť Ministerstvu hospodárstva Slovenskej republiky pri mimosúdnom riešení cezhraničného sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom prostredníctvom siete európskych spotrebiteľských centier,
  • neúčtovať spotrebiteľovi poplatky za použitie platobného prostriedku alebo iného spôsobu platby, ako je platobný prostriedok, ktoré prevyšujú skutočné náklady, ktoré obchodníkovi pri platbe vzniknú.

4. Nakupovanie v e-shope obchodníka

Uzavretie kúpnej zmluvy

4.1 Záväzný návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy na diaľku v e-shope obchodníka (ďalej aj len „objednávka“) kupujúci realizuje formou vyplnenia objednávkového formulára v online rozhraní, v ktorom je prevádzkovaný e-shop obchodníka. Objednávku kupujúci obchodníkovi zasiela v nadväznosti na ponuku zobrazovanú v e-shope v čase realizácie objednávky. Kupujúci svoju objednávku potvrdzuje formou kliknutia na tlačidlo objednávky s povinnosťou platby, ktorým sa v e-shope finalizuje proces vytvorenia objednávky. Podmienkou finalizácie procesu vytvorenia objednávky je odsúhlasenie týchto VOP a všetkých dokumentov a informácií, na ktoré tieto VOP odkazujú. Odsúhlasenie VOP podľa predchádzajúcej vety zákazník potvrdzuje prostredníctvom zakliknutia zaškrtávacieho políčka, resp. „tickboxu“ alebo iným na to určeným úkonom v online rozhraní.

Kliknutím na tlačidlo objednávky s povinnosťou platby kupujúci zasiela obchodníkovi záväzný návrh uzavrieť na diaľku spotrebiteľskú zmluvu o kúpe tovaru podľa špecifikácie v zaslanej objednávke, a to za cenových, platobných, dodacích a ostatných príslušných podmienok podľa týchto VOP, zaslanej objednávky a ďalej aj za ostatných podmienok uvedených v sekcii na čiernej lište a ostatných dokumentoch a informáciách, na ktoré tieto VOP odkazujú.

Pokiaľ je tovar v e-shope obchodníka ponúkaný zákazníkom na predaj prostredníctvom online rozhrania, ktoré neprevádzkuje obchodník, ale tretia strana, nič to nemení na tom, že spotrebiteľská kúpna zmluva na diaľku podľa týchto VOP sa uzatvára výlučne medzi obchodníkom podľa bodu 1.1 týchto VOP a spotrebiteľom; a to v zmysle zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov a príslušných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov. Zmluvným partnerom zákazníka z uzavretej spotrebiteľskej zmluvy je teda za každých okolností (tzn. bez ohľadu na to, kto prevádzkuje online rozhranie, v ktorom je prevádzkovaný e-shop obchodníka) výlučne obchodník podľa bodu 1.1 týchto VOP.

Za obsah objednávky zodpovedá zákazník.

4.2 Po zaslaní objednávky zákazník bez zbytočného odkladu obdrží potvrdenie o jej doručení obchodníkovi. Potvrdenie o doručení (resp. prijatí) objednávky obsahuje názov a špecifikáciu tovaru, konečnú cenu za dodávku tovaru, spôsob a cenu zvoleného spôsobu doručenia a prípadne aj iné potrebné informácie.

V prípade, ak kupujúci potvrdenie o doručení (resp. prijatí) objednávky neobdrží ani do 24 hodín od zaslania objednávky podľa bodu 4.1, je povinný kontaktovať obchodníka za účelom odstránenia problémov so spracovaním objednávky. V opačnom prípade nebude objednávka ďalej spracúvaná a považuje sa za stornovanú (pokiaľ sa zmluvné strany osobitne nedohodnú inak).

4.3 Po doručení (resp. prijatí) objednávky obchodník overí dostupnosť tovaru a prípadne aj iné parametre objednávky (za účelom vylúčenia systémovej, technickej alebo inej neúmyselnej chyby na strane obchodníka, resp. prevádzkovateľa online rozhrania) a následne pod podmienkou riadnej úhrady kúpnej ceny za dodávku objednaného tovaru a s tým spojených sprievodných služieb objednávku akceptuje (ak sa nižšie neuvádza inak – viď najmä posledný odsek bodu 4.5).

Za akceptačný prejav obchodníka (tzn. akceptácia doručenej objednávky, ktorým dochádza k uzavretiu spotrebiteľskej kúpnej zmluvy na diaľku) sa pre tento účel rozumie aj zaslanie potvrdenia o tom, že objednaný tovar bol odoslaný, resp. vyexpedovaný alebo je pripravený na vyzdvihnutie alebo iné potvrdenie, z obsahu ktorého vyplýva realizácia dodávky; v zmysle požiadaviek vyplývajúcich z objednávky.

V prípade, ak tovar nie je dostupný za podmienok vyplývajúcich z objednávky (tzn. v prípade systémovej, technickej alebo inej neúmyselnej chyby na strane obchodníka, resp. prevádzkovateľa online rozhrania), obchodník o tom informuje kupujúceho bez zbytočného odkladu (najneskôr však v lehote 48 hodín od doručenia objednávky) za účelom zistenia záujmu kupujúceho o uzavretie zmluvy za podmienok zodpovedajúcich skutočnosti. Objednávka sa v takom prípade považuje za zaslanú obchodníkovi až v okamihu, keď kupujúci vyjadrí svoj súhlas s úpravou obsahu objednávky podľa podmienok zodpovedajúcich skutočnému stavu a zmluva sa považuje za uzavretú až okamihom akceptovania takto upravenej objednávky zo strany obchodníka.

Z uzavretej kúpnej zmluvy vzniká obchodníkovi povinnosť predmet kúpy kupujúcemu odovzdať a kupujúcemu povinnosť predmet kúpy prevziať a zaplatiť zaň predávajúcemu dohodnutú cenu.

4.4 O aktuálnom stave spracovania objednávky (vrátane vyššie uvedených krokov) obchodník informuje kupujúceho prostredníctvom e-mailu, SMS alebo telefonicky. 

Základné povinnosti obchodníka súvisiace s dodávkou

4.5 Obchodník sa uzavretím spotrebiteľskej kúpnej zmluvy na diaľku (tzn. akceptáciou doručenej objednávky) zaväzuje, že pod podmienkou predchádzajúcej riadnej úhrady kúpnej ceny za objednaný tovar (vrátane DPH) a ceny sprievodných služieb (vrátane DPH) vzťahujúcich sa k dodávke objednaného tovaru (ďalej spolu aj len „cena objednávky“ alebo „cena za objednávku“) v zmysle akceptovanej objednávky a týchto VOP kupujúcemu odplatne odovzdá:

  • tovar v objednanom druhu, množstve, akosti, dodacej lehote, na zvolenú adresu doručenia, a to za cenu a všetkých ostatných podmienok špecifikovaných v objednávke,
  • tovar, ktorý bude vhodne zabalený, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy,
  • daňový doklad – faktúru k prijatej úhrade, resp. faktúru na zaplatenie dohodnutej kúpnej ceny (v závislosti od kupujúcim zvoleného spôsobu úhrady), a to v písomnej forme alebo elektronickej podobe prostredníctvom emailovej správy kupujúcemu. Vo faktúre bude vyčíslená konečná cena, a to vrátane dane z pridanej hodnoty v zákonom stanovenej výške, ktorú je kupujúci povinný uhradiť,
  • ostatné dokumenty a informácie potrebné na riadne užívanie a prevzatie tovaru v súlade s týmito VOP a príslušnými všeobecne záväznými právnymi normami (najmä návod na používanie a predpísané upozornenia v slovenskom alebo inom jazyku zrozumiteľnom pre spotrebiteľa). Predpísané informácie môžu byť dodané aj prostredníctvom týchto VOP alebo inej dokumentácie, s ktorou sa kupujúci oboznamuje v procese vytvorenia objednávky v online rozhraní.

Ustanovenia predchádzajúceho odseku tohto bodu sa v časti, ktorou sa dodávka podmieňuje predchádzajúcou úhradou ceny za objednávku neaplikujú, pokiaľ kupujúci uskutoční v objednávke voľbu platobných podmienok formou dobierky, prípadne formou hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere na predajni, výdajni alebo inom príslušnom mieste obchodníka (pokiaľ obchodník takúto možnosť ponúka) alebo voľbu platobných podmienok prostredníctvom poskytovateľa služby BNPL (pokiaľ obchodník takúto voľbu, resp. voľby v procese vytvorenia objednávky v e-shope ponúka).
V takomto prípade sa obchodník zaväzuje na dodávku objednaného tovaru okamihom akceptovania doručenej objednávky, ktoré (akceptovanie) zrealizuje ešte pred úhradou ceny za objednávku. Ustanovenia tohto odseku sa primerane aplikujú aj v prípade, ak kupujúci v procese vytvorenia objednávky uskutoční voľbu platobných podmienok prostredníctvom poskytovateľa spotrebiteľského splátkového, resp. viazaného úveru (pokiaľ obchodník takúto voľbu v procese vytvorenia objednávky v e-shope ponúka) s tým rozdielom, že obchodník v takomto prípade objednávku akceptuje po úhrade akontácie zákazníkom.

Nadobudnutie vlastníctva, prechod nebezpečenstva škody a ostatné vzťahy súvisiace s dodaním

  • Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho okamihom dodania a úplného zaplatenia kúpnej ceny vrátane všetkých súvisiacich nákladov a poplatkov (náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky) – tzn. okamihom dodania a zaplatenia ceny za objednávku.
  • Pri osobnom odbere tovaru a pri doručovaní obchodníkom sa tovar považuje za dodaný keď ho prevezme kupujúci alebo ním určená osoba alebo keď ho obchodník odovzdá prepravcovi, ktorého na prevzatie tovaru poveril kupujúci mimo možností prepravy, resp. doručenia ponúkaných obchodníkom v procese vytvorenia objednávky.
  • Pri dodaní tovaru prostredníctvom prepravcu, resp. doručovateľa zvoleného kupujúcim z možností ponúkaných obchodníkom v procese vytvorenia objednávky sa tovar považuje za dodaný okamihom, keď ho zákazník prevezme, resp. vyzdvihne z rúk príslušného ním zvoleného prepravcu, resp. doručovateľa (t. j. poskytovateľa poštovej, kuriérskej alebo inej doručovacej služby zvolenej zákazníkom z možností ponúkaných obchodníkom v procese vytvorenia objednávky).
  • Vec s digitálnymi prvkami sa považuje za dodanú okamihom, keď je kupujúcemu sprístupnený na stiahnutie a inštaláciu príslušný digitálny obsah alebo digitálna služba.
  • Nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty prechádza na kupujúceho okamihom dodania.
  • Ak kupujúci bez zodpovedajúceho dôvodu neprevezme tovar v dohodnutom čase, hoci mu obchodník umožnil s ním nakladať, prechádza nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty na kupujúceho už okamihom, kedy obchodník splnil svoju povinnosť tovar odovzdať zákazníkovi (tovar sa v takomto prípade považuje za dodaný bez ohľadu na prevzatie zákazníkom).
  • Ak predávajúci nie je schopný dodať tovar v dodacej lehote, kupujúci je oprávnený poskytnúť predávajúcemu dodatočnú primeranú lehotu na dodanie. Ak predávajúci nedodá tovar ani v tejto dodatočnej lehote, kupujúci je oprávnený od zmluvy odstúpiť.
  • Obchodník nezodpovedá za:
    • oneskorené dodanie tovaru zapríčinené nesprávne vyplnenou adresou doručenia alebo inými dôvodmi na strane kupujúceho,
    • nedodanie alebo oneskorené dodanie, ku ktorému došlo z dôvodu prekážok s povahou vyššej moci.
  • Kupujúci je povinný:
    • pravdivo a úplne vyplniť objednávkový formulár a poskytnúť aktuálne a správne údaje (vyžadované objednávkovým formulárom) potrebné na uzavretie kúpnej zmluvy s obchodníkom,
    • objednaný tovar prevziať, skontrolovať neporušenosť obalov a v prípade akýchkoľvek vád alebo poškodení obchodníka bezodkladne kontaktovať a informovať ho o zistených nedostatkoch. V prípade zjavných poškodení obalov či samotného tovaru je kupujúci oprávnený tovar neprevziať a spísať o tom s doručovateľom tzv. škodový zápis (pokiaľ takúto možnosť kupujúcim zvolený doručovateľ umožňuje). Uvedené sa žiadnym spôsobom nedotýka zodpovednosti obchodníka z vád tovaru podľa reklamačného poriadku,
    • riadne a včas zaplatiť obchodníkovi cenu objednávky.

Platobné podmienky

4.9 Pokiaľ sa v týchto VOP neuvádza alebo sa zmluvné strany osobitne nedohodli inak, kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu za dodanie tovaru a zaplatiť cenu za doručenie tovaru a prípadne aj za iné sprievodné služby vzťahujúce sa k objednávke (t. j. cenu objednávky); a to podľa údajov resp. cien zobrazovaných v e-shope obchodníka v procese vytvorenia objednávky.

V prípade, ak:

  • kupujúci v procese vytvorenia objednávky zvolí platbu prevodom na účet a neuhradí obchodníkovi cenu objednávky ani v lehote 14 dní odo dňa doručenia objednávky,
  • kupujúci, ním poverená tretia osoba alebo ním poverený prepravca (mimo prepravcov ponúkaných obchodníkom v procese vytvorenia objednávky) neprevezme objednávku pripravenú na vyzdvihnutie na predajni, prevádzke, sklade, výdajnom mieste alebo na inom príslušnom mieste obchodníka v lehote 14 dní odo dňa oznámenia o pripravenosti objednávky na prevzatie, alebo
  • kupujúci neodôvodnene neprevezme objednávku z rúk obchodníka alebo doručovateľa, resp. prepravcu (zvoleného kupujúcim spomedzi doručovateľov, resp. prepravcov, služby ktorých obchodník ponúka v procese vytvorenia objednávky) alebo si ju nevyzdvihne na príslušnom výdajnom mieste v lehote stanovenej v podmienkach príslušného doručovateľa, resp. prepravcu (zvoleného kupujúcim spomedzi doručovateľov, resp. prepravcov, služby ktorých obchodník ponúka v procese vytvorenia objednávky)

uzavretá kúpna zmluva sa bez ďalšieho od počiatku zrušuje. V prípade, ak kupujúci pred zrušením kúpnej zmluvy uhradil predávajúcemu akékoľvek finančné prostriedky, tieto mu budú vrátené, a to rovnakým spôsobom, akým kupujúci uhradil finančné prostriedky obchodníkovi.

4.9 Kupujúci odsúhlasením týchto VOP bez námietok akceptuje, že daňový doklad (faktúra) mu bude vystavená a doručená vo fyzickej podobe s objednávkou alebo na jeho, resp. ním určenú e-mailovú adresu. 

4.10 Pri všetkých platobných variantoch s výnimkou platby na dobierku, platby v hotovosti alebo kartou pri osobnom odbere a s výnimkou platby na princípe BNPL (t. j. „Buy Now Pay Later“, resp, „Kúp teraz, zaplať neskôr“ – ďalej aj len „služba BNPL“) platí, že platbu za objednávku je kupujúci povinný zaplatiť formou vopred, resp. formou preddavku. Povinnosť na zaplatenie preddavku sa považuje za splnenú v momente pripísania finančných prostriedkov na bankový účet obchodníka.
V prípade nákupu cez splátkovú spoločnosť (t. j. poskytovateľ viazaného spotrebiteľského úveru) platí, že povinnosť zaplatiť preddavok je splnená v momente, v ktorom bude na bankový účet obchodníka pripísaná akontácia hradená kupujúcim z vlastných finančných prostriedkov (právne vzťahy týkajúce sa spotrebiteľského úveru sa spravujú podmienkami jeho poskytovateľa). V prípade platby cez poskytovateľa služby BNPL platí, že povinnosť na úhradu platby za objednávku (po odrátaní transakčného poplatku poskytovateľa služby BNPL) je splnená v okamihu jej pripísania na bankový účet obchodníka (právne vzťahy týkajúce sa spotrebiteľského úveru poskytovateľa služby BNPL sa spravujú podmienkami jeho poskytovateľa)

5. Kúpna cena, zľavy, darčekové poukazy a zľavové kupóny

Kúpna cena

5.1 Ceny uvedené v internetovom obchode, predajniach a ostatných predajných miestach obchodníka sú konečné vrátane DPH. Obchodík si vyhradzuje kedykoľvek realizovať zmenu cien podľa svojej voľnej úvahy a stratégie cenotvorby. Pri objednaní tovaru z e-shopu platí cena, ktorá bola zákazníkovi zobrazovaná v procese vytvorenia objednávky a pri jej finalizácií. Táto cena je v procese vytvorenia objednávky prevzatá do objednávkového formuláru, zaslanej objednávky a do potvrdenia o doručení objednávky obchodníkovi.

5.2 Dokladom o kúpe tovaru je faktúra, ktorá je so súhlasom kupujúceho (súhlas je možné udeliť v užívateľskom profile zákazníka na online rozhraní, v ktorom je prevádzkovaný e-shop obchodníka) vystavená v elektronickej forme a zaslaná na email kupujúceho alebo je mu doručená s tovarom. Faktúra zároveň slúži aj ako dodací list. K cene tovaru sú pripočítané náklady na doručenie, resp. prepravu a prípadne aj iné sprievodné poplatky vzťahujúce sa k objednávke v zmysle týchto VOP.

5.3 Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť objednávku, resp. nerealizovať predaj tovaru, ku ktorému bola v e-shope priradená zjavne nesprávna cena (tzn. cena, ktorá je významne odlišná oproti obchodníkom určenej ceny) v dôsledku technickej, organizačnej, resp. systémovej chyby na strane obchodníka, resp. prevádzkovateľa online rozhrania, v ktorom aj prevádzkovaný e-shop obchodníka.

V prípade, že obchodník zistí po doručení objednávky, ale zároveň pred jej akceptovaním, že cena zobrazená v e-shope bola v zmysle predchádzajúceho odseku zjavne nesprávna, upovedomí o tom bez zbytočného odkladu (najneskôr však v lehote 48 hodín od doručenia objednávky) kupujúceho za účelom zistenia jeho záujmu o uzavretie zmluvy za podmienok zodpovedajúcich skutočnej cene za objednávku. Objednávka sa v takom prípade považuje za zaslanú obchodníkovi až v okamihu, keď kupujúci vyjadrí svoj súhlas s úpravou obsahu objednávky podľa podmienok zodpovedajúcich skutočnému stavu a zmluva sa považuje za uzavretú až okamihom akceptovania takto upravenej objednávky zo strany obchodníka.

5.4 Všetky prípadné súvisiace poplatky, nad rámec kúpnej ceny za tovar, budú kupujúcemu oznámené a označené jasným a zrozumiteľným spôsobom ešte pred vyplnením a zaslaním, objednávkového formulára. Resp. finalizáciou objednávky v e-shope obchodníka.

Darčekové poukazy

5.7 Darčekový poukaz (ďalej len „poukaz“) je poukaz v listinnej alebo elektronickej forme, ktorý oprávňuje jeho držiteľa použiť nominálnu (alebo inak určenú) hodnotu poukazu na úhradu (celú alebo čiastočnú) kúpnej ceny tovarov z ponuky Predávajúceho, resp. ceny za e-shopovú objednávku (vrátane všetkých súvisiacich poplatkov vzťahujúcich sa k objednávke) .

5.8 Poukaz nie je cenným papierom ani platobným prostriedkom, a nie je možné ho zameniť za hotovosť, pokiaľ z týchto VOP alebo z podmienok uvedených na poukaze (či v sprievodnom dokumente) nevyplýva inak.

5.9 Po zakúpení poukazu (fyzicky alebo na diaľku) obchodník vydá kupujúcemu doklad o kúpe tohto poukazu.

5.10 Kupujúci (zákazník) môže poukaz darovať alebo inak poskytnúť akejkoľvek tretej osobe. Držiteľ poukazu je oprávnený poukaz uplatniť voči obchodníkovi za podmienok stanovených v týchto VOP, sprievodnej dokumentácii k poukazu a / alebo sprievodnej marketingovej komunikácií k poukazu (ďalej spolu aj len „sprievodná dokumentácia k poukazu“).

5.11 Platnosť poukazu je spravidla určená dátumom uvedeným priamo na poukaze alebo v sprievodnej dokumentácii vydanej spolu s poukazom. V takom prípade je poukaz možné využiť výlučne počas tejto doby platnosti.

5.12 Ak na poukaze ani v sprievodnej dokumentácii nie je výslovne určená doba platnosti, platí, že práva z poukazu sa premlčujú v zákonných lehotách podľa Občianskeho zákonníka.

5.13 Pokiaľ na poukaze alebo v sprievodných dokumentoch nie je uvedené inak, poukaz je možné použiť na nákup akéhokoľvek tovaru z ponuky a sortimentu KRYTEX – stavebného centra, s.r.o.

5.14 Držiteľ poukazu uplatňuje poukaz pri nákupe tovaru (resp. služieb) z ponuky predávajúceho spôsobom určeným predávajúcim (napr. zadaním kódu v nákupnom košíku, predložením poukazu pri osobnom nákupe a pod.). Pokiaľ cena presahuje hodnotu poukazu, držiteľ poukazu je povinný doplatiť rozdiel spôsobom umožňovaným predávajúcim.

5.15 V prípade, že poukaz je určený na jednorazové použitie, stráca platnosť uplatnením pri úhrade ľubovoľného nákupu. Pri viacnásobnom použití (ak to povaha poukazu alebo dohoda s predávajúcim umožňuje) sa zostatková hodnota poukazu znižuje o sumu zodpovedajúcu nákupu.

5.16 Právo na uplatnenie poukazu zaniká uplynutím doby jeho platnosti (ak je určená) alebo uplynutím príslušnej premlčacej lehoty (ak nie je doba platnosti poukazu určená).

5.17 Po zániku platnosti poukazu alebo po uplynutí premlčacej lehoty nevzniká držiteľovi poukazu nárok na akúkoľvek náhradu, najmä nie na vrátenie jeho kúpnej ceny či nevyužitej časti hodnoty poukazu, pokiaľ z týchto VOP alebo z osobitnej dohody s predávajúcim nevyplýva niečo iné.

5.18 Predávajúci nenesie zodpovednosť za stratu, odcudzenie, poškodenie alebo zneužitie poukazu po jeho odovzdaní kupujúcemu, resp. po tom, ako mu bol poukaz doručený na určenú elektronickú adresu či do jeho užívateľského účtu.

5.19 Reklamácie v súvislosti s nefunkčnosťou kódu poukazu alebo inými technickými chybami uplatňuje držiteľ poukazu u predávajúceho podľa týchto VOP bez zbytočného odkladu po zistení. Ostatné záležitosti, resp. vady týkajúce sa dodania poukazu sa riadia reklamačným poriadkom.

5.20 Konkrétne podmienky (vrátane obmedzení použitia poukazu, rôznych akcií, variantov platnosti, možnosti opakovaného použitia a pod.) môže predávajúci špecifikovať v samostatných podmienkach vydaných k poukazu alebo v sprievodných dokumentoch. V prípade rozporu medzi týmito VOP a samostatnými podmienkami k poukazu majú prednosť ustanovenia samostatných podmienok.

Zľavové kupóny

5.21 Zľavový kupón (ďalej len „kupón“) je prostriedok poskytnutý predávajúcim, ktorý oprávňuje jeho držiteľa na uplatnenie zľavy (pevne určenej sumy alebo percentuálnej hodnoty) z ceny tovaru alebo služieb ponúkaných obchodníkom. Kupón môže byť vydaný v listinnej alebo elektronickej forme a obsahuje unikátny kód umožňujúci jeho uplatnenie.

5.22 Na rozdiel od darčekového poukazu zľavový kupón nie je možné samostatne zakúpiť. Obchodník poskytuje zľavové kupóny podľa svojho rozhodnutia v rámci propagačných akcií, odmien za vernosť, ako kompenzáciu alebo aj z akýchkoľvek iných dôvodov. Kupón nie je možné zameniť za hotovosť ani použiť na úhradu celej hodnoty objednávky. Pokiaľ obchodník neumožní inak, cena za objednávku po uplatnení zľavového kupónu na úhradu musí zodpovedať najmenej čiastke: 0,99 €.

5.23 Kupón je možné uplatniť výlučne na zľavu z ceny tovaru alebo služieb podľa podmienok určených obchodníkom. Podmienky použitia (napr. minimálna hodnota objednávky, platnosť, obmedzenia použitia a pod.) sú uvedené na kupóne, v sprievodných dokumentoch alebo sprievodnej (a to prípadne aj marketingovej) komunikácií (ďalej spolu aj len „sprievodné informácie ku kupónu“). Kupujúci je povinný oboznámiť sa so sprievodnými informáciami ku kupónu pred jeho použitím (použitím kupónu kupujúci potvrdzuje, že sa s nimi oboznámil a súhlasí s nimi). Kupón má spravidla časovo obmedzenú platnosť. Po uplynutí doby platnosti kupón stráca svoju platnosť bez nároku na náhradu. Kupón nie je možné kombinovať s inými zľavami, ak to obchodník výslovne neumožní. Kupón môže byť obmedzený na konkrétne produkty, kategórie tovaru alebo služby.

5.24 Kupujúci uplatní kupón zadaním unikátneho kódu počas objednávky v e-shope alebo počas nákupu na predajni. Ak hodnota zľavy presahuje cenu objednávky, zostávajúca časť zľavy prepadá (pokiaľ obchodník zákazníkovi výslovne neumožní inak). Kupón nie je možné použiť opakovane, ak nie je na kupóne alebo v sprievodných informáciách ku kupónu uvedené inak.

5.25 Ustanovenia týkajúce sa darčekových poukazov sa na zľavové kupóny aplikujú primerane, pokiaľ sa c týchto VOP, na kupóne alebo v sprievodných informáciách ku kupónu neuvádza inak. Predávajúci si vyhradzuje právo stanoviť osobitné podmienky pre použitie kupónov.

6. Informácie o spracúvaní osobných údajov

V súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej aj ako „GDPR“), Vám poskytujeme nasledujúce informácie o tom, ako spracúvame Vaše osobné údaje v súvislosti s užívaním online rozhrania v časti zodpovedajúcej sekcii e-shop na tomto odkaze.

7. Reklamačný poriadok

Úvodné ustanovenia

  • Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri riešení reklamácií a spôsob vybavenia reklamácií v reklamačnom konaní prebiehajúcom medzi obchodníkom a spotrebiteľom. Tento reklamačný poriadok sa nevzťahuje na uplatnenie zodpovednosti za vady kupujúcim, ktorý je podnikateľom (dané vzťahy upravujú samostatné VOP pre podnikateľov a ust. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka).
  • Pojem reklamácia je totožný s pojmom uplatnenie zodpovednosti za vady.
  • Tento reklamačný poriadok je platný pre všetky reklamácie vyplývajúce zo spotrebiteľských vzťahov s kupujúcim, pokiaľ nie je v zmluve dohodnuté inak. Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou každej spotrebiteľskej kúpnej zmluvy uzavretej medzi obchodníkom a kupujúcim.
  • Právne vzťahy týkajúce sa reklamačného konania sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“) a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“).
  • Obchodník týmto informuje kupujúceho o platforme internetového systému riešenia sporov medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi na úrovni Európskej únie, ktorá sa nachádza na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
  • Kupujúci je oprávnený obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu v prípade, že nebol spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Ak obchodník na takúto žiadosť odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ARS) subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjektmi alternatívneho riešenia sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby v zmysle § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, a to napr. Slovenská obchodná inšpekcia, pričom používateľ služby je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, na ktorý sa obráti. E-mailový kontakt na obchodníka (slúžiaci pre tieto účely): je krytex@krytex.sk. Kupujúci pri podaní návrhu postupuje v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Alternatívnym riešením sporov možno urovnať spor medzi kupujúcim a obchodníkom vyplývajúci zo spotrebiteľskej zmluvy, resp. súvisiaci so spotrebiteľskou zmluvou. Hodnota sporu, ktorý sa urovnáva alternatívnym riešením sporov, by mala presahovať sumu 20 eur (v opačnom prípade môže subjekt alternatívneho riešenia sporu žiadosť odmietnuť). Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže požadovať od kupujúceho poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu najviac sumu päť eur vrátane dane z pridanej hodnoty, a to najskôr súčasne so zaslaním oznámenia o začatí alternatívneho riešenia sporu.
  • Ak obchodník pri predaji tovaru ponúka kupujúcemu k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na kupujúcom, či ponúkaný dar prijme. Dar však nie je predaným tovarom, preto obchodník nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak však obchodník o prípadných vadách daru vie, je povinný na ne kupujúceho pri ponuke daru upozorniť. Ak má dar vady, na ktoré obchodník kupujúceho neupozornil, je kupujúci oprávnený ho vrátiť. Ak kupujúcemu vznikne právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí) s tým, že kupujúci toto svoje právo využije, je povinný vrátiť obchodníkovi všetko, čo podľa zmluvy dostal, t. j. aj tovar prijatý ako dar podľa tohto bodu.

Zodpovednosť obchodníka

  • Obchodník sa zaväzuje, že predávaná vec bude v súlade s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami. Toto sa nevzťahuje na prípad, keď obchodník upozornil kupujúceho na to, že predávaná vec nezodpovedá všeobecným požiadavkám a kupujúci s tým súhlasil. Ak predávaná vec nie je v súlade s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami, vec má vady.
  • Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci, resp. jedného roka od dodania použitej veci. Obchodník zodpovedá za to, že predaný tovar má vlastnosti výslovne vymienené alebo obvyklé, ak nebol kupujúci upozornený pred finalizáciou objednávky, že tovar má vady.

Pri veci s digitálnymi prvkami musia spĺňať dohodnuté požiadavky a všeobecné požiadavky aj digitálny obsah a digitálna služba bez ohľadu na to, či ich dodáva alebo poskytuje predávajúci alebo iná osoba. Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, obchodník zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami. Ak sa má digitálny obsah alebo digitálna služba poskytnúť jednorazovo, relevantnou dobou je doba, počas ktorej môže kupujúci dôvodne očakávať, že predaná vec bude spĺňať požiadavky na predanú vec s prihliadnutím na jej druh a účel, a tiež na druh a účel digitálnych prvkov a povahu a okolnosti uzavretia zmluvy.

  • Ak dodatočne vyjde najavo vada, na ktorú obchodník kupujúceho neupozornil, má kupujúci právo na uplatnenie zodpovednosti za vady.
  • Predaná vec je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä:
  1. zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve,
  2. je vhodná na konkrétny účel, s ktorým kupujúci oboznámil obchodníka najneskôr pri uzavretí zmluvy a s ktorým obchodník súhlasil,
  3. vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (ďalej len „funkčnosť“),
  4. vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny predanej veci, hardvéru alebo softvéru (ďalej len „kompatibilita“), a v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa (ďalej len „interoperabilita“),
  5. vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v zmluve,
  6. je dodaná so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve,
  7. je dodaná s návodom na použitie vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v zmluve a
  8. sú dodané aktualizácie vymedzené v zmluve, ak ide o vec s digitálnymi prvkami.
  • Predaná vec je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak:
  1. je vhodná na všetky účely, na ktoré sa vec rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,
  2. zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré obchodník sprístupnil kupujúcemu pred uzavretím zmluvy,
  3. je dodaná s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže kupujúci dôvodne očakávať, a
  4. je dodaná v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej len „životnosť“), aké sú bežné pre vec rovnakého druhu a aké môže kupujúci dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predanej veci a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie obchodníka alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii veci alebo na jej označení; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ veci, dovozca veci na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na vec umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.
  • Obchodník môže jednostranne alebo dohodou určiť prísnejšiu ako zákonnú záruku, ak sú tieto podmienky súčasťou písomného záručného listu.

Lehota kupujúceho na uplatnenie reklamácie

  • Na to, aby kupujúci mohol uplatniť voči obchodníkovi uvedené práva zo zodpovednosti za vady (reklamáciu), je povinný vadu vytknúť u obchodníka do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do 2 rokov od dodania tovaru, resp. 1 roka od dodania použitého tovaru, prípadne v inej lehote vyplývajúcej z osobitnej dohody zmluvných strán, resp. zo spotrebiteľskej záruky za životnosť (ďalej aj „záručná doba“). Ak kupujúci vadu v uvedenej lehote u obchodníka nevytkne, práva zo zodpovednosti za vady mu zaniknú.
  • Záruka sa nevzťahuje na vady, na ktoré bol kupujúci obchodníkom v dobe uzatvárania zmluvy upozornený alebo, o ktorých musel zákazník (s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola zmluva uzatvorená) vedieť.
  • Obchodník nezodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou tovaru. Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, ak:
  1. montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná obchodníkom alebo na jeho zodpovednosť, alebo
  2. montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol obchodník.
  • Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vytknutej vady.
  • Kupujúci má aj po uplatnení práv zo zodpovednosti za vady naďalej právo na náhradu škody, ktorá mu bola vadou spôsobená (zákon č. 294/1999 Z. z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom).
  • Kupujúci má právo odoprieť zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže je kupujúci v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Po tom, čo si obchodník uvedené povinnosti splní, je kupujúci povinný dodatočne bez zbytočného odkladu zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu alebo jej časť.

Právo kupujúceho v rámci reklamačného konania

  • Ak obchodník zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu:
    1. primárne právo na: (i) odstránenie vady opravou alebo (ii) odstránenie vady výmenou,
    2. sekundárne právo na: (i) primeranú zľavu z kúpnej ceny a (ii) odstúpenie od kúpnej zmluvy.
  • Oprava vadnej veci a výmena vadnej veci predstavujú primárne prostriedky nápravy, ktoré má kupujúci v prípade vady predanej veci k dispozícii.

Náležitosti reklamácie a doručenie tovaru

  • Kupujúci je povinný v rámci reklamácie reklamovaný tovar označiť, uviesť dátum jeho kúpy a špecifikovať druh a rozsah reklamovanej vady. Kupujúci je povinný reklamovaný tovar doručiť obchodníkovi spolu s kópiou platného dokladu o kúpe. Tieto povinnosti je kupujúci povinný realizovať podľa pokynov obchodníka, a to buď: (i) osobne, (ii) zásielkou doručenou na adresu niektorej z predajní obchodníka. Ak kupujúci uplatnil reklamáciu zásielkou, ktorú obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia jej prijatia obchodníkom. Na základe osobitnej dohody zmluvných strán môže obchodník zabezpečiť dopravu reklamovanej veci od kupujúceho, kuriérom, na vlastné náklady.

Upozornenie kupujúceho na povinnosti pri odosielaní tovaru

  • Kupujúci je povinný tovar vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu. Obchodník odporúča kupujúcemu zásielku poslať doporučene a zásielku s tovarom si poistiť. Obchodník nepreberá tovar zaslaný na dobierku.

Začiatok reklamačného konania a potvrdenie o uplatnení reklamácie

  • Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. O uplatnení reklamácie tovaru (resp. vytknutí vady) vydá obchodník kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady. Potvrdenie môže byť poskytnuté aj prostredníctvom e-mailu, SMS.
  • Obchodník v písomnom potvrdení o vytknutí vady uvedie primeranú lehotu, ktorú bude obchodník potrebovať na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu tovaru a povahu a závažnosť reklamovanej vady. Ak táto lehota nebude v potvrdení uvedená, platí zákonná lehota 30 dní.

Dĺžka oznámenej lehoty podľa predchádzajúceho odseku nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť (napr. servisné stredisko v inom štáte).

Dlhšia ako 30 dňová lehota je povolená len v individuálnych prípadoch a aj pre ňu bude platiť, že má ísť o najkratší možný čas vzhľadom ku konkrétnemu, resp. individuálnemu prípadu. Obchodník bude o tejto lehote a dôvodoch, pre ktoré presahuje trvanie 30 dní informovať kupujúceho písomnou formou vrátane e-mailu, SMS.

  • Lehota na opravu alebo výmenu veci by sa mala považovať za primeranú, ak poskytuje kupujúcemu ochranu pred rizikom závažného oneskorenia pri odstránení vady zo strany obchodníka, ale súčasne je obchodníkom objektívne možné v danej lehote posúdiť reklamovanú vadu a následne zrealizovať opravu alebo výmenu veci.

Odmietnutie reklamácie

  • Odmietnutie reklamácie, resp. zodpovednosti za vady, oznámi obchodník písomne kupujúcemu bez zbytočného odkladu po posúdení reklamácie (vzhľadom na zodpovednosť obchodníka z reklamovaných vád). Každé odmietnutie reklamácie musí byť písomne odôvodnené. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník v takomto prípade nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Na opakované vytknutie vady sa ust. § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje. Kupujúci má nárok v zmysle ust. § 509 Občianskeho zákonníka na náhradu účelne vynaložených nákladov spojených so znaleckým posudkom, resp. odborným stanoviskom, uplatnených do dvoch mesiacov odo dňa dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny na základe odstúpenia, inak právo zanikne.

Vyriešenie reklamácie – výmena / oprava veci

  • V prípade uznania zodpovednosti za vady zo strany obchodníka má kupujúci primárne právo zvoliť si: (i) opravu veci alebo (ii) odstránenie vady výmenou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
  • Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote (§ 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval. Kupujúci je povinný sprístupniť vec na opravu alebo výmenu obchodníkovi alebo osobe ním určenej. Náklady sprístupnenia veci rovnako ako náklady na dodanie opravenej alebo náhradnej veci po oprave alebo výmene znáša obchodník. Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak.
  • Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti. V prípade výmeny veci zodpovedá obchodník za vady náhradnej veci rovnako ako v prípade pôvodne dodanej veci a kupujúci má právo v prípade výskytu vady uplatniť si k nej práva zo zodpovednosti za vady. Keďže obchodník dodal kupujúcemu vadné plnenie, obchodník nemá pri výmene veci právo na odplatu za bežné používanie veci pred výmenou a na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním pri jej používaní. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar. Obchodník zodpovedá za vady náhradnej veci podľa § 619 Občianskeho zákonníka.
  • Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.

Neprevzatie vyriešenej reklamácie

  • Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, obchodník kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

Vyriešenie reklamácie – zľava z kúpnej ceny / odstúpenie od kúpnej zmluvy

  • V prípade uznania zodpovednosti za vady zo strany obchodníka a zároveň v prípade, ak si zo zákonných dôvodov kupujúci neuplatnil opravu veci alebo odstránenie vady výmenou veci, má kupujúci právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka (omeškanie dlžníka). Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak:
  1. obchodník vec neopravil ani nevymenil,
  2. obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
  3. obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka,
  4. vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
  5. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo
  6. obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
  • Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka odstrániť vadu. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
  • Predmetné prostriedky nápravy predstavujú sekundárne prostriedky nápravy, na ktoré má kupujúci v prípade vady právo. Výnimkou sú situácie odôvodňujúce okamžitý nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od zmluvy, ako napríklad vadnosť veci tak závažnej povahy, že v dôsledku nej kupujúci nemôže vec užívať bežným spôsobom a nemožno od neho očakávať, že bude mať dôveru v opravu alebo výmenu veci. V prípade zanedbateľnej vady kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy. Keďže odstúpenie od zmluvy predstavuje najvýraznejší zásah do vzájomných práv a povinností zmluvných strán, cieľom je vyhnúť sa odstúpeniu od zmluvy v takých prípadoch, kedy sa dôraz kladie na opravu, výmenu, respektíve zľavu z kúpnej ceny ako sekundárny nárok nápravy. Kupujúci takisto nemôže odstúpiť od zmluvy v prípade, ak sa sám pričinil na vzniku vady. V oboch prípadoch znáša dôkazné bremeno o uvedených skutočnostiach obchodník.
  • Vo všeobecnosti platí, že kupujúci môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu k vadnej veci. Ak však kupujúci nadobudol na základe kúpnej zmluvy viacero vecí a nemožno od neho dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si len veci bez vady, môže odstúpiť od zmluvy aj vo vzťahu k takýmto veciam. Pôjde napríklad o situácie, ak si kupujúci zaobstaral veci so zámerom vzájomného používania alebo ak v dôsledku vady jednej veci od neho nemožno očakávať, že si zachová dôveru k ostatným.
  • V prípade odstúpenia od zmluvy majú kupujúci a obchodník povinnosť predovšetkým vrátiť druhej zmluvnej strane všetko, čo od nej na základe zmluvy dostali. Kupujúci je povinný vrátiť obchodníkovi dodané veci v závislosti od rozsahu odstúpenia od zmluvy. Náklady vrátenia znáša obchodník. Obchodník naopak vráti kupujúcemu kúpnu cenu, a to najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci alebo preukázania zaslania veci späť, v závislosti od toho, ktoré z uvedeného nastane skôr.

V prípade, ak bola kúpa tovaru financovaná prostredníctvom zmluvy o viazanom spotrebiteľskom úvere, kúpna zmluva a zmluva o viazanom spotrebiteľskom úvere (v ktorej sa dojednáva spotrebiteľský úver výhradne na financovanie kúpy tovaru podľa kúpnej zmluvy) tvoria obchodný celok a nároky súvisiace s odstúpením od kúpnej zmluvy sa v takomto prípade vysporiadajú spoločne s nárokmi zo zmluvy o viazanom spotrebiteľskom úvere v zmysle príslušných ustanovení všeobecne záväzných právnych noriem (a to najmä podľa § 15 zákona č. 129/2010 Z. z. o spotrebiteľských úveroch a o iných úveroch a pôžičkách pre spotrebiteľov a o zmene a doplnení niektorých zákonov).

  • Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal obchodníka o odstránenie vady tovaru vyčerpané a bez ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.

Zánik záruky

  • Nárok na uplatnenie záruky u obchodníka zaniká (resp. nie je vôbec daný) najmä, nie však výlučne, v prípade:
  1. neoznámenia zjavných vád pri prevzatí tovaru,
  2. uplynutia záručnej doby,
  3. mechanického poškodenia tovaru,
  4. užívania, zaobchádzania alebo obsluhy v rozpore s návodom na použitie alebo zanedbania potrebnej údržby,
  5. poškodenia náhodnou skazou, vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo inými externými vplyvmi,
  6. neodborného zásahu (nad rámec bežnej údržby) do tovaru v záručnej lehote,
  7. obvyklého opotrebenia spôsobeného užívaním tovaru,
  8. ostatných situácií, kde nie je daná zákonná zodpovednosť za vady a ani zo spotrebiteľskej záruky za životnosť.

Spotrebiteľská záruka za životnosť

  • Výrobca alebo predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu spotrebiteľskú záruku za životnosť, resp. zodpovednosť za vady, ktoré sa vyskytnú do určenej alebo dojednanej doby po dodaní (ďalej aj len „spotrebiteľská záruka“), ktorou sa zaviažu vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Kupujúci má právo požadovať od výrobcu alebo predávajúceho, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením.
  • Ak výrobca ponúkne spotrebiteľskú záruku na životnosť veci, kupujúci má počas trvania spotrebiteľskej záruky voči výrobcovi práva na odstránenie vady podľa § 623 Občianskeho zákonníka, ak výrobca neposkytol v spotrebiteľskej záruke na životnosť výhodnejšie podmienky.
  • Výrobca alebo predávajúci, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, poskytne kupujúcemu záručný list na trvanlivom médiu najneskôr v čase dodania veci v slovenskom jazyku alebo so súhlasom spotrebiteľa v inom jazyku. Výrobca alebo predávajúci, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, v záručnom liste jasným a zrozumiteľným spôsobom uvedie náležitosti podľa § 502 ods. 3 Občianskeho zákonníka (záručný list obsahuje meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov poskytovateľa záruky, jeho sídlo alebo miesto podnikania, označenie veci, na ktorú sa záruka vzťahuje, podmienky záruky a postup, ktorý musí oprávnená osoba dodržať, aby dosiahla plnenie záruky.
    Ak záručný list neobsahuje všetky náležitosti, nespôsobuje to neplatnosť záruky) a poučenie, že kupujúci má voči predávajúcemu práva zo zodpovednosti za vady podľa § 621 Občianskeho zákonníka (resp. práva zo zodpovednosti za vady podľa tohto reklamačného poriadku), ktoré nie sú spotrebiteľskou zárukou dotknuté. Porušenie povinnosti výrobcu alebo predávajúceho, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, podľa tohto bodu nemá vplyv na platnosť spotrebiteľskej záruky.
  • Ak sú podmienky spotrebiteľskej záruky v súvisiacej reklame pre kupujúceho priaznivejšie ako podmienky podľa záručného listu, platia podmienky uvedené v reklame. To neplatí, ak výrobca alebo predávajúci, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, pred uzavretím zmluvy s kupujúcim súvisiacu reklamu zosúladil so záručným listom rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým bola reklama uskutočnená.

8. Odstúpenie od kúpnej zmluvy a prípady, keď odstúpiť od kúpnej zmluvy nie je možné

8.1 Okrem vyššie uvedených prípadov je obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v dohodnutej lehote, resp. lehote určenej týmito VOP.
Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti ihneď informovať kupujúceho a vrátiť mu všetky dovtedy uhradené platby v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe obchodníkovi. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s obchodníkom na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, ak kupujúci neprevzal tovar do 5 pracovných dní odo dňa, keď bol kupujúci povinný tento tovar prevziať (pokiaľ už predtým v zmysle týchto VOP nedošlo k automatickému zrušeniu kúpnej zmluvy).

8.2 Kupujúci má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru, a to do 30 dní odo dňa prevzatia tovaru. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je obvyklé, pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode. Odskúšať však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť predávajúcemu. Tovar sa pre tieto účely (počítanie lehoty na odstúpenie od zmluvy) považuje za prevzatý v okamihu, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu, resp. doručovateľa prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

  1. a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa
  2. b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, alebo ak sa
  3. c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru

8.3 Kupujúci je oprávnený odstúpiť listom zaslaným na adresu obchodníka: KRYTEX – Stavebné centrum, s.r.o., Československej armády 9203, 03601 Martin, Slovenská republika, IČO: 36403695 alebo mailom zaslaným na adresu obchodníka: krytex@krytex.sk alebo inou formou zápisu na trvanlivom nosiči, z ktorého vyplýva jednoznačný prejav vôle kupujúceho odstúpiť od uzavretej spotrebiteľskej zmluvy. Kupujúci je na odstúpenie oprávnený použiť vzorový formulár. Použitie vzorového formulára však nie je povinné. Voľba konkrétnej formy odstúpenia od zmluvy je na rozhodnutí kupujúceho.

8.4 Kupujúci je s odstúpením od kúpnej zmluvy povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom na adresu jeho sídla alebo na adresu niektorej z prevádzok predávajúceho, a to v zmysle organizačných pokynov. Tovar smie byť použitý iba v takom rozsahu, v akom môže spotrebiteľ vyskúšať tovar v kamennom obchode a nesmie byť poškodený. Pokiaľ bol tovar zabalený v pôvodnom obale (od výrobcu), tento obal musí byť neporušený.

8.5 Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy predtým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

8.6 Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré kupujúci preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru. Predávajúci však nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Platby budú kupujúcemu vrátené do 14 dní odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od kúpnej zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, ak sa kupujúci nedohodne s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.

8.7 Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby podľa predchádzajúceho bodu tohto článku predtým, ako mu je tovar od kupujúceho doručený alebo kým doručenie kupujúci nepreukáže. Platba za zakúpený tovar bude teda predávajúcim uhradená až po doručení vráteného tovaru naspäť alebo po predložení dokladu o tom.

8.8 V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý alebo poškodený, prípadne je hodnota tovaru znížená v dôsledku takého zaobchádzania s ním, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má predávajúci voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu.

8.9 Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať naspäť alebo odovzdať predávajúcemu tovar.

8.10 Kupujúci znáša priame náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. Predpokladaný odhad týchto nákladov je v závislosti od veľkosti, hmotnosti tovaru, vzdialenosti, odkiaľ sa uskutočňuje vrátenie tovaru a od cien, za ktoré kupujúcim vybraný prepravca poskytuje svoje služby vo výške od 35,00 EUR do 150,00 EUR.

8.11 V prípade, ak bola kúpa tovaru financovaná prostredníctvom zmluvy o viazanom spotrebiteľskom úvere, kúpna zmluva a zmluva o viazanom spotrebiteľskom úvere (v ktorej sa dojednáva spotrebiteľský úver výhradne na financovanie kúpy tovaru podľa kúpnej zmluvy) tvoria obchodný celok a nároky súvisiace s odstúpením od kúpnej zmluvy sa v takomto prípade vysporiadajú spoločne s nárokmi zo zmluvy o viazanom spotrebiteľskom úvere v zmysle príslušných ustanovení všeobecne záväzných právnych noriem (a to najmä podľa § 15 zákona č. 129/2010 Z. z. o spotrebiteľských úveroch a o iných úveroch a pôžičkách pre spotrebiteľov a o zmene a doplnení niektorých zákonov).

8.12 Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:

  1. a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
  2. b) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
  3. c) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
  4. d) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
  5. e) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  6. f) ostatné plnenia alebo dodávky v zmysle príslušných všeobecne záväzných právnych noriem

9. Záverečné ustanovenie

9.1 Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 31.12.2024.

9.2 Vyhradzujeme si právo na aktualizáciu a jednostranné zmeny obsahu VOP.

9.3 Prílohou týchto VOP je poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.

Príloha 1

Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka

Právo na odstúpenie od zmluvy

Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní . Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď vy alebo vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: KRYTEX – Stavebné centrum, s.r.o., Sídlo: ČSA 9203, Martin 03601, Slovenská republika, IČO: 36403695, krytex@krytex.sk, tel. 043 413 17 36. Na tento účel môžete použiť vzorový formulár, jeho použitie však nie je povinné.

Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

Dôsledky odstúpenia od zmluvy

Po odstúpení od zmluvy vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.

Priame náklady na vrátenie tovaru znášate vy.

Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.